Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

Έλληνας και διατροφή!!!


Σάββατο πρωί σηκώθηκα και πήγα λαϊκή...
αδιαχώρητο επικρατούσε...
οι μανάβηδες να φωνάζουν δυνατά και να διαλαλούν την πραμάτεια τους..
και αν έβλεπαν και καμιά νόστιμη γυναίκα της έκαναν και κομπλιμέντα, μαζί με την διαφήμηση των προιόντων τους...
τα χαμόγελα τότε απ'όλους τους παρευρισκόμενους, πελάτες και εμπόρους πήγαιναν και έρχονταν..
γύριζαν όλοι να δουν σε ποιά απευθυνόταν...και οι μανάβηδες της λαϊκής άρχιζαν να ανταγωνίζονται ποιος θα διαλαλήσει τα δικά του οπωροκηπευτικά πιο δυνατά και ποιός θα πείσει με το ψηστήρι του την εκάστοτε κυρία..
-" εδώ τα γλυκά και νόστιμα φρούτα" έλεγε ένας σε μια τέτοια κυρία που είχε σταματήσει μπροστά στον πάγκο του και αναποφάσιστη ακόμα έλεγχε τα φρούτα...
-"πάρε κυρία μου και θα με θυμηθείς...πιο νόστιμα δεν έχεις ξαναφάει" επέμενε αυτός όσο εκείνη ακόμα δεν αποφάσιζε...
-"ακριβά τα έχεις " του λέει..
-"κυρία μου εσύ με τέτοια ομορφιά και λες τα φρούτα μου πως είναι ακριβά;"
-"τι σχέση έχει η ομορφιά μου με τα φρούτα σου ;"του απάντησε εκείνη τάχα μου τάχα πως δεν της άρεσε το κομπλιμέντο...
-"ομορφιά μου τα ακριβά αρώματα , κρύβονται σε μικρά μπουκαλάκια, το ξέρεις δεν το ξέρεις; και τα φρούτα μου είναι ακριβά επειδή έχουν και άρωμα και γλύκα...να σαν εσένα...που έχεις γλύκα πολύ και μυρίζεις όμορφα"...
χαμογέλασε η κυρία που κολακεύτηκε αρκετά από τα λόγια του μανάβη, του είπε ευχαριστώ και πριν προλάβει να κάνει κάποια κίνηση για να διαλέξει φρούτα ο απέναντι άρχισε να της λέει...
-"έλα εδώ να πάρεις...που είναι νόστιμα, αρωματικά, γλυκά και φτηνά...μην ακούς τον κόλακα που προπαθεί να σε πείσει για τα δικά του κορίτσι μου...μόνο στο ότι είσαι όμορφη έχει δίκιο...τ'άλλα είναι ψέματα...τα δικά μου είναι καλύτερα"...
μ'ένα χαμόγελο ως τ'αυτιά η κυρία διάλεξε φρούτα από τον πρώτο αφού υποσχέθηκε να αγοράσει και από τον απέναντι...α! βρε κολακεία τι κάνεις; πόσους πουλάς και πόσους αγοράζεις...
εδώ ο κόσμος καίγεται μα ο Έλληνας ποτέ δεν θα χάσει την όρεξη του για το φαγητό, τις γυναίκες και το καμάκι...
ποια κρίση καλέ; ποια Μέρκελ και Δ.Ν.Τ; ποια λίστα Λαγκάρντ; εδώ λίστες όσες θέλεις  στα χέρια των πελατών...
με ονόματα φανερά...ούτε σε τσιπάκι...ούτε σε τσεπάκι...στα χέρια τις κρατάνε...
κολοκύθια
ντομάτες
πατάτες
σέλινο
μαϊντανό
κρεμμύδια
μήλα
αχλάδια
πορτοκάλια
πιπεριές
καρώτα
ψάρια 
κρέας...
θες και άλλα ονόματα; 
Το φαγητό είναι η απόλαυση του Έλληνα..η καλή παρέα..το ουζάκι ή τσιπουράκι ακόμα και το κρασάκι...
μεζεδάκια να'χει και τι στον κόσμο...ακολουθούν την παροιμία μας "η φτώχεια θέλει καλοπέραση" και καλοπερνά ο Έλληνας...ακόμα και αν αυτό που τρώει είναι φτωχικό ...το απολαμβάνει...ακόμα και με μια φέτα ψωμί ζεστό με μπόλικο ελαιόλαδο που είναι γνήσιο , ελληνικό και φημισμένο εδώ...
Ελληνική διατροφή χωρίς ελαιόλαδο δεν υπάρχει..άσε που είναι φάρμακο...έτσι λένε οι γιατροί...όχι βούτυρα που δημιουργούν χοληστερίνη...μόνο αγνό παρθένο ελαιόλαδο..σήμα κατατεθέν της Ελλάδας...φάτε άφοβα...άλλωστε γι'αυτό δεν έρχονται οι ξένοι στην χώρα μας; για το κλίμα μας, την θάλασσα μας, το λάδι μας, το μπουζούκι μας, την φιλοξενία μας και τον καταγάλανο ουρανό μας...γι'αυτό και μας ζηλεύουν άλλωστε...

                                                                                                  Γεωργία Καρλαύτη....


Αυτό το κείμενο το έγραψα με αφορμή την φίλη μου Αλεξάνδρα Θυμιανού!! ήθελε να βάλει κάποια  κείμενα σε τεύχος περιοδικού του Δήμου Αργυρούπολης ...Ελληνική διατροφή...μου ζήτησε να είναι χιουμοριστικό κάπως...δεν ξέρω αν τα κατάφερα...την ευχαριστώ για την τιμή και την ευκαιρία να γράψω κάτι έξω από τα δικά μου κλισέ και δεδομένα...Αλεξάνδρα σ'ευχαριστώ πολύ...καλή επιτυχία στο περιοδικό που θα κυκλοφορήσει όπως είπες και στην Γερμανία..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου